Защо судоку трябва да е задължително в училищата?

Защо судоку трябва да е задължително в училищата?

Судоку подобрява паметта и уменията за учене

Според едно скорошно изследване в Обединеното кралство проведено от Университета в Кеймбридж, 75 процента от учителите в момента използват пъзели, като кръстословици или Судоку, като част от учебния материал, но пъзелите обикновено се използват като "забавна" дейност, с която да се ангажират учениците, а не се използват като учебни материали сами по себе си.

Проучването на университета установи, че Судоку помага за подобряване на детската памет, особено при деца от 7 до 11 години. Судоку е добър инструмент за подобряване на абстрактното мислене и запаметяването на данни. Проучването е установило че Судоку може да е полезно за изучаването на математика и естествени науки - например чрез обучение на децата да запомнят химични знаци, като играят Судоку с тях вместо с цифри.

Судоку учи на търпение и фокусиране

Ако се вгледате в общите черти на личностите, които са велики Судоку играчи, ще видите че те имат методологически и добре организирани умове. Те знаят как да гледат решетката и веднага разпознават моделите, знаят как да мислят последователно и как да работят с пъзела, за да намерят възможностите, дори когато нещата са изключително сложни. Това са добри умения и ценности, които могат да се дадат на децата от много ранна възраст. Ако децата се научат как да се съсредоточават, как да мислят за проблема от различни ъгли, как да са решителни и търпеливи по време на предизвикателства, тогава Судоку е чудесен учебен инструмент, не само за класната стая, но и извън нея.

Судоку може да се играе от мобилни устройства

Много деца днес обичат технологиите. Това "цифрово поколение" изглежда има вродена способност за използване на смартфони, таблети и компютри. Най-хубавото е че сега Судоку е достъпно онлайн и под мобилни устройства. Учителите в класните стаи могат да показват судоку по старомодния начин на черната дъска или да използват проектор, а могат и да работят с група ученици играещи судоку на мобилни устройства като таблети и лаптопи.